محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ قدرت سفره مردم در کالاهای ضروری معیشتی اصل اول است. مردم باید آرامش معیشتی صددرصدی داشته باشند.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور امروز مجلس گفت: کالابرگ الکترونیکی باید اجرایی شود و این نظر دولت و رئیس‌جمهور نیز هست. در مجلس وظیفه داریم یک راهبرد ضدگرانی قوی را پیگیری کنیم. در جلسات نظارتی مجلس مساله گرانی را با اولویت پیگیری خواهیم کرد.

رییس مجلس گفت: طبیعی است درمان اصلی و ریشه ای حفظ قدرت خرید مردم تنها و تنها کنترل تورم است. اما مساله اینجا است که این اصلاح ساختاری در عین حالی که درمان ریشه ای است اما زمان بر است. مجلس معتقد است در کنار این نگاه ریشه ای باید برای کوتاه مدت، برنامه «حفظ قدرت خرید مردم برای کالای ضروری معیشتی» را اجرا کرد.

قالیباف گفت: هدف گذاری در این طرح همانطور که مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ تصویب کرده، ارائه کالاهای ضروری معیشتی به مردم به قیمت شهریور ۱۴۰۰با کالابرگ الکترونیکی است. در این باره شخصا جلسات متعددی را با مدیران و کارشناسان اقتصادی و کارشناسان فناوری برگزار کردم و با جزئیات از اجرایی بودن این کار اطمینان حاصل کردیم و بعد این قانون را تصویب کردیم.

کد خبر 674887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha